putin1.jpgEurópa háború előtt áll?

Amikor a 20. század 30-as éveiben Adolf Hitler új területeket szeretett volna meghódítani Németország számára, mindig azzal érvelt, hogy a helyi német lakosság érdekeit szeretné megvédeni. Ezt az érvet használta az Anschluss idején, Csehszlovákia megszállása és Lengyelország lerohanása alkalmából is. Nyolcvan évvel később Vlagyimír Putyin, Oroszország elnöke használta ugyanezt az érvelést a Krím elfoglalása után. Az ugyanis nem kérdés, hogy egyrészt foglalás (annektálás) történt, másrészt nem kellett senkit megvédeni a Krímen.

Csakhogy senki nem támadott senkire, az ukrajnai orosz etnikum (ukrosz) biztonságban érezhette magát. Sőt: az ukroszok szabadon kifejthették véleményüket, demonstrálhattak az új kijevi vezetés ellen, kinyilatkozhatták, hogy nem ismerik el a kijevi kormányt és továbbra is az oroszbarát bukott elnök, Janukovics oldalán állnak. Senki nem bántotta őket, senki nem verte meg őket. Ennek ellenkezője ugyanakkor megtörtént: ukroszok bántalmaztak ukránokat szombaton Harkovban. Emlékezzünk csak: az orosz kormány egyáltalán nem bocsátkozott tárgyalásba az ukránnal, azt illegitimnek nevezte. Nem kétséges, hogy sok ukroszban a moszkvai megszállás ténye ugyanúgy ellenérzéseket válthatott ki, mint nyugaton.

A dotohon kívül észrevette ezt a kísérteties hasonlóságot Jonathan Eyal, a Royal United Services Institute nemzetbiztonsági intézet igazgatója is, aki szerint ikonikus, hogy Oroszország a hitleri Németországhoz hasonlóan védelmet akar nyújtani más országokban élő nemzetiségi polgárai számára. Ez akkor a második világháború kitöréséhez vezetett. Eyal cikkében még azt is írta, hogy az orosz állami média ugyanúgy próbálja szítani a hangulatot a krími oroszok szenvedéseivel kapcsolatban, mint azt egykor a náci Németország tette 1938-ban, amikor a szudéta német lakosság sanyarú sorsáról írtak. Putyin talán nem is áll meg a Krymben, hanem megpróbálja átveni a hatalmat kelet-Ukrajna felett. A brit szakértő szerint az orosz foglalás már egy új hidegháború kezdete a Nyugattal, mert bár Putyin tudomásul veszi, hogy Ukrajna soha többé nem lehet Oroszország része, de szeretné, ha Kijev még mindig báttyként nézzen fel Moszkvára.

A krími orosz bevonulás apropóján eszünkbe juthat egy másik történelmi példa is, az 1968-as Csehszlovákia. A katonai invázió képében megjelenő "baráti segítség" anno Csehszlovákiát ugyanúgy fenyegette 1968 augusztusában, mint most Ukrajnát. Nem kérdés, Oroszország átlépett egy olyan képzeletbeli határt, és ezzel a tárgyalások békés megoldása helyett a katonai beavatkozást álasztotta, amely elfogadhatatlan.

És mi az, ami ránk, magyarokra, szlovákokra, csehekre is érvényes lehet?

Nem nehéz megállapítani, közvetlen közelünkben akár egy háború is kitörhet, amely minket is fenyegethet. Már amennyiben ezt egy magyarországi kispolgár egyáltalán felfogja. Abban biztos vagyok, hogy a szlovákok nem szeretnének egy olyan állam szomszédai lenni, ahol Putyin az úr. Egy ilyen, hasonló jellegű kérdésért, Lengyelországban valószínűleg alapos verést is kapnátok. A cseheknek is jó sok fenntartásai vannak az oroszok ellen. Magyarország esetében már nem vagyok ennyire biztos.

Jó példa erre ahogy a V4-es országok politikusai nyilatkoznak az ügyben. Magyarországon egy semmitmondó külügyi nyilatkozaton kívül, miszerint “a Külügyminisztérium aggodalommal figyeli a Krím félszigeten kialakult helyzetet és a jelentős orosz csapatmozgásokat” más nem jött ki. Csehországban egyértelműen elítélték a válás kialakulásáért egyértelműen felelős orosz felet. “elfogadhatatlan, veszélyes, elutasítjuk” – ezek voltak a cseh kormány képviselőinek jellemző szavai Moszkva felé. De van már Robert Ficonak is véleménye Ukrajnáról.

Mondjuk ki nagyon határozottan: a demokratikus világ számára a krími foglalás elfogadhatatlan.

Van a történetben valami egészen hátborzongatóan rendkívüli, hogy a csilli-villi, minden idők legdrágább téli olimpiája után néhány perccel milyen hidegvérrel indította meg katonai akcióját az egykori kágébés által vezetett Kreml. A történet azért sokkoló különösen, mert Európában jó régen nem használt nagyhatalom katonai erőt, terjeszkedésre. Látszik is a zavarodottság, az emberek kérdezik egymást, mi lesz most, mi fog most történni?

Elkényelmesedtünk. Tátott szájjal bámuljuk kényelmes fotelünkből mi a franc történik a Krímen, kezünkben csipsz és kóla: az van gyerekek, hogy az orosz medvének kedve támadt a friss húsra, körbenézett, talált egy ízletes darabot, amit rögtön magáévá is tett. A krími esetből tisztán látszik: Vlagyimír Putyinnak ennyit jelent egy nemzetközi szerződés vagy megállapodás és nem érdekli őt túlságosan az ukrán kivívott szabadság sem. Oroszország világhatalom, azt csinál, amit akar, gondolja. Ha jól megfigyeljük, még a módszerek is változatlanok, egy oroszbarát segítségért kiállt, mire rögtön megindulnak az orosz kaminok, "a baráti segítségnyújtás" céljából, (megint) hello 1956, hello 1968.

Ami Kijevben a Majdanon történt megmutatta, hogy Ukrajna társadalma egy elég látványosan meghúzható vonal mentén elvileg kettéosztható lenne. Ez kétségtelen tény. Csakhogy a helyzet az, hogy Ukrajna továbbra is egy ország, egy állam, ezt senki nem kérdőjelezheti meg, sorsáról senki más nem dönthet, csak az ukrán nép. És nem Moszkva. Tegye fel a kezét, aki tudja, hogy hány ukrosz szeretne Moszkva irányítása alatt élni? Mennyire vagyunk biztosan abba, hogy az ukroszok többsége ezt szeretné?

Nem leheteten, hogy a krími megszállás után Szergej Aksjonov a helyi miniszterelnök függetlenségi népszavazást ír ki, hogy Oroszország nemzetközi bűncselekményének törtvényes hátteret adjon. Csakhogy fel kell tenni a kérdést: mégis milyen lehet egy ilyen népszavazásnak az eredménye az orosz tanokok, és gépfegyverek árnyékában? Vajon hány ember mer majd arra szavazni, hogy a Krím maradjon Ukrajnában, egy olyan országban, amely az Európai Unióhoz kezd lassan közeledni és nem Moszkvához?

Minden, amit Putyint tud

Moszkva tudta, hogy az Egyesült Államok nem fog háborút kezdeményezni Ukrajna miatt. Éppen ezért tűnhetnek jelen pillanatban az oroszok határozottabbnak. Putyin pontosan tudta, mi az, amit megengedhet magának, nem kétséges alig várta, hogy befejeződjön Szocsiban a záró ceremónia és indíthassa hadműveletét. Európától most mindenki határozott válaszokat vár, a helyzet az, hogy egy háború-közeli helyzetben erre már nem lehet számítani. Putyin valószínűleg ezt is tudta. Európa ugyanis kőkeményen függ az orosz gáztól és olajtól, mondjuk ki, ha most keménykedni kezdünk, az oroszok elzárják a csapokat, végünk.

Putyin tudta, hogy katonai segítség az EU részéről biztosan nem fog érkezni. Az EU-nak ugyanis nincs hadserege. Ezt lehet tehetlenségnek is nevezni, vagy úgy is fogalmazni: az Európai Unió más más értékek mentén alapul. Többek között amihez Magyarország is csatlakozott 1990-ben és 2004-ben. Az EU nem akar háborút kirobbantani. Ahogy az Egyesült Államok sem érdeke, hogy katonai konfliktus legyen Ukrajnában.

Putyin tudta ezeket, de alaposan elszámolja magát.

Egyrészt: a király meztelen, mindenki számára világosak lehetnek a putyini technikák, miféle ember ez. Másrészt: az EU látszólagos gyengeségére rámekül rámutat a krími-válság, feléledhetnek az EU-n belül létező Brüsszel-ellenes pártok, de közben minden sokkal élesebben látszik. Igen, az EU-nak nincs hadserege, ami azonnal bevethető lenne a Krímen, de ekkora lehetőséget még soha nem kapott az magyarországi Orbán-ellen összefogó ellenzék: tessék, mutatjuk, amennyiben továbbra is EU-ellenes politikát folytat Magyarország, sőt, komolyabban felmerül az EU-ból és a NATO-ból való kilépés gondolata, tán védettebbek lennénk Moszkva halálos ölelése elől? Ki a jóisten fogja megvédeni akkor az országot?

Oroszország ellen remélhetőleg minél hamarabb szankciókat rendelnek el. Jelenleg az EU és az USA nem tehet mást. Az Európai Unió számára, számunkra, azonban ez az eset egy nagyon erős jel, hogy még egységesebbnek kell lennünk és képessé kell válnunk arra, hogy megvédjük magunkat. A krími példa kristálytisztán megmutatta, hogy Putyin és pszeudodemokratikus rezsime megbotlott. Hosszabb távon biztosan megbukott, a vesztesek oldalára került. Kimutatta a foga fehérjét. Innentől kezdve nincs mellébeszélés, aki Putyinnal haverkodik, üzletel, kezet fog, olyan, mintha Hitlerrel tenné. Nem lehet többé Putyinnak hinni, ha egyáltalán létezett Magyarországon ember, aki egy pillanatra komolyan hitt is Putyinban és rendszerében. Természetesen kivéve a hithű kommunistákat, akiknek a krími segítség rendben van, hiszen ugyanazt a „baráti kéznyújtást”, látják, amit kapott Magyarország 1956-ban.

Amit most tehetünk: kőkeményen, határozottan elítéljük Moszkvát. És mostantól kezdve nem hinni el egy szavát sem. Putyin szombat óta ugyanis nem több, mint egy nemzetözi háborús bűnös.

Ilyen az új G8:

 

Ukrán Belügyminisztérium honlapja: Janukovics wanted. Egészen szürreális még mindig.

233 komment · 3 trackback

Címkék: #putyin #hitler #ukrajna #anschluss #szudétanémet #1968 #1956 #posztbolsevik fideszesek #ukroszok

A bejegyzés trackback címe:

https://dotoho.blog.hu/api/trackback/id/tr675839498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.03.03. 11:00:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Visszanyalt a fagylalt 2014.03.02. 16:54:46

A pár oroszellenes ukrán oligarcha által irányított kijevi puccs kezd kifulladni. A kezdeti lelkes nyugati támogatás, mely elsősorban magánalapítványokon keresztül történt, de a puccs győzelme után azonnal nyílt kormányzati támogatassá alakult, most ke...

Trackback: Milošević özvegyével is találkozhat Janukovics 2014.03.02. 14:36:37

"Moszkva a mi Bakonyunk" Az RBK orosz hírügynökség (egy "meg nem nevezett" üzletemberre hivatkozva) azt állítja, hogy Viktor Janukovics a Moszkva melletti Barviha településen tartózkodik, abban az állami fenntartású elitszanatóriumban, amelyben anna...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mezga Geza (törölt) 2014.03.03. 09:15:38

orban nem csak elvtelen de merhetetlenul buta is. magyarorszag hanyszor jott ki jol diktaturakkal valo szovetsegbol a vilag elleneben?

2014.03.03. 09:16:09

Azért én kicsit pontosítanék ezen a dolgon.

1.) Azok az országok, akik most egy szuverén államba való intervenció miatt aggódnak, gond nélkül megtámadták Afganisztánt (háború elvesztve), Irakot (sehol egy tömegpusztító fegyver), Líbiát (az ENSZ BT határozatot meg sem várva). Méghozzá az orosz és kínai ENSZ BT álláspontot nem egyeztették, ergo precedenst teremtettek az ilyen jellegű műveletekre.

Ez az utolsó egy az egyben USA, UK és kiemelten Franciaország bűne.

2.) Nagyon nem mindegy, hogy egy területen kik élnek. Tegyük helyre, hogy Irakban, Afganisztánban, Líbiában vagy Szíriában semennyi amerikai, brit, stb. sem él, senkinek nem hívta oda őket, a helyiek majdnem annyira utálják őket, mint egymást (ha csak nem jobban). Ukrajnában meg több orosz él, a határmenti egybefüggő tömbben, mint magyar Magyarországon. Ráadásul a terület mindig is orosz volt, az ötvenes években lett Ukrajnához csatolva, mikor a SZU felbomlása még elképzelhetetlen volt. Tehát maradjunk abban, hogy Kelet-Ukrajna és a Krím orosz érdekeltségi terület. Nem Kievet akarják meghódítani, heló.

3.) A világon mindig minden nagyhatalom, legyen az demokratikus vagy diktatórikus, azt tette meg, amit lehetett, nem pedig azt, amiről mások azt gondolják, hogy lehet. Teljesen egyértelmű, hogy az elmúlt 20 évben a nyugati hatalmak messze túllőttek minden elképzelhető határon, kezdve a délszláv háborútól Líbiáig.

4.) Ami a háborúk történetéből ki szokott maradni, hogy mi lesz az ottani lakossággal. Namost, a "demokratizálódó" Ukrajna új vezetésében hangot kapnak a nacionalista, extrém szélsőjobbos erők is, amelyek az ország lakosságának egynegyedére úgy tekintenek, mint "oroszul beszélő ukránokra", ami szintén ismerős lehet a magyar füleknek. Nyilvánvaló, hogy az új vezetés alatt a kisebbségek jogai nagy veszedelembe kerülnek majd. A kisebbségek jogai amúgy Oroszországban sem jobbak, csakhogy ott ők a többséghez tartoznának, így alapvetően jobb soruk lenne. Arról nem is beszélve, hogy az illető terület annektálása során az ottani lakókból Putyin bezzegországot csinálna, míg az új ukrán vezetés alatt csak szívnának mind kulturális mind anyagi értelemben.

DezInf 2014.03.03. 09:16:32

@Csehszlovák Kém:

Gratula:)))

Nem semmi amit elértél a blogoddal!

A sok hülye házhoz jön a pofonért.
Saját maguk bizonyítják, mennyire nincsenek tisztában még a közelmúlt tényeivel sem.

Ezek még most is azt hiszik, hogy a pánszlávizmus élharcosa vagy, pedig csak a tükröt tartod eléjük:)))

További jókat ..... amíg bírod gyomorral.... remélem kitartó leszel :)

Laci A Lakli 2014.03.03. 09:17:41

Tisztelt Csehszlovák Kém, bocsass meg lehett, hogy egy bites vagyok, de rohadtul nem ertem a logikadat, amit a cikkjeid suggalnak.
Eloszor is irsz egy cikket, hogy az ukran neonacik, hogyan rombolnak es mekkora naci veszely van a "forradalom" miatt Ukrajnaban. Majd amikor ezek a buszke forradalmarok eluzik a demokratikusan megvalasztott elnokot. Letrehoznak egy olyan parlamentet amire meg senki nem szavazott es az egyik elso intezkedesuk a kisebbsegi nyelvek korlatozasa (szerencsere az uj elnok ezt megvetozta)- Emiatt nyugodtan allithatjuk, hogy az ottani naciknak van befolyasuk-. Ennek folyomanyakent jottek az oroszok akiknek csak a Casus Bellije egyezett Hitlerevel (de lassuk be mnost nem alaptalanul), hogy azert ezt mar nem hagyjak es felelosen kiallnak az ukrajnai nacik ellen a sajat veruket... Emiatt rogton az oroszok lettek az uj "nacik"! Azok lettek az "uj nacik", akik most a "nacik" ellen harcolnak. Bocsass meg, de ha csak a Te blogodat olvasom akkor sincs semmi ertelme az egesznek!

2014.03.03. 09:17:48

Most tényleg így akar minket egyszerű állampolgárokat felkészíteni a média a harmadik VH-ra, hogy folyton ilyen cikkeket nyomnak?

Fekete Pestis 2014.03.03. 09:18:01

@tarsolya:
"Magyarország egyetlen racionális dolgot tehet, semleges marad."

Nem.
Magyarország egyetlen racionális dolgot tehet : megpróbálja eladni Putyint a Nyugatnak minél több tál lencséért.

Ez a Realpolitik - a nyugatiak is ezt tették 56ban, Putyin is ezt teszi, M.o-nak is ezt kell tenni.

Swind 2014.03.03. 09:18:10

Az még nem volt, hogy az Oroszoknak pont olyan a Krím, mint nekünk Erdély? Tágabban értelmezve akár egész ukrajna is, de a Krím a maga 80%-val mindenképp.
Az Oroszok úgy gondolják, hogy van egy lehetőségük visszaszerezni valamit a 90-es évekbeli Trianonjukból. Nem védem őket de maradjunk objektívok, mi magyarok nem próbálkoznánk be ha komoly lehetőségünk lenne, hogy visszaszerezzünk valamit az elcsatolt történelmi területeinkből, ahol ráadásul többségben vagyunk?? Egyébként itt érdemben csak egy másik nagyhatalom polgárainyilatkozhatnak, minden más hamis illúziók arról hogy a véleményed számít egy nagyhatalommal szemben, a köhög a bolha tipikus szép esete.

Fekete Pestis 2014.03.03. 09:18:43

@Csehszlovák Kém:
"Csakhogy fel kell tenni a kérdést: mégis milyen lehet egy ilyen népszavazásnak az eredménye az orosz tankok, és gépfegyverek árnyékában?"

Hehe, Hruscsov mondta, amikor a párttitkárválasztás elött für alle fälle tankokkal vetette körbe a Kremlt, hogy

"11társak, aki rám szavaz, leteheti az egyik kezét". ;)

Fekete Pestis 2014.03.03. 09:19:07

@Buday András:
"ukránok csak egy demokratikus úton megválasztott elnököt buktattak meg"

1. Szerinted az olyan baromira demokratikus, ha valaki az ávóval a népbe lövet?

És tulképpen 56ban is egy törvényes kormányt buktattak meg a magyarok, mert ugye nemzetközileg az is el volt ismerve.

2. Megnézném, mit mondtál 2006ban a gyurcsány féle tömegoszlatásról.

3. Az ember esze megáll, hogy a végén a jobboldal lesz az oroszbarát. Holott idáig pont az volt a selling pointja, hogy a baloldal=kommunisák ( ami implikálja az oroszbarátságot is). nem is beszélve arról, hogy 2007-08ban teljes joggal bírálta a gyurcsányi "orosz nyitást".

2014.03.03. 09:19:42

@Hihhetetlen: Annak idején Földnélküli János pl áttérítette volna Anglia népét az iszlám hitre, kilincselt Marokkóban, mivel már a római egyháznak is elege volt, hogy János a saját érdekei miatt tönkreverje idegen, francia segítséggel a saját országát. Jánosnak is voltak patkányai biztosan, Orbánnak is megvannak a sajátjai. János idejében nem volt net, szóval azok a patkányok rejtve maradtak.

citrix 2014.03.03. 09:19:46

Fábri Sanyitól,csak tiszta forrásból:Látogassa meg a Szovjetuniót mielőtt a Szovjetunió látogatná meg Magát!

Berzengő 2014.03.03. 09:20:20

@ "A krími esetből tisztán látszik: Vlagyimír Putyinnak ennyit jelent egy nemzetközi szerződés vagy megállapodás...Jó példa erre ahogy a V4-es országok politikusai nyilatkoznak az ügyben. Magyarországon egy semmitmondó külügyi nyilatkozaton kívül"

Pontosan emiatt okádék amit a magyar Kormány a lapulásával csinál. Ez a szerződés ugyanis nem más, mint a BUDAPESTI Memorandum!

Nesze annyit ér a magyar név a jövőben!
Semmit.

lilalalilalázik 2014.03.03. 09:20:35

Elképesztő volt végigolvasni a kommenteket, rémísztő, hogy ennyien nincsenek tisztában alap fogalmakkal ("szuverenitás" stb.). Tényleg az az ember érzése, hogy Magyarországon teljesen felesleges iskolákat fenntartani...

@Hihhetetlen: ez nem a NER-től van. Egyszerűen Magyarországon elképesztően alacsony színvonalú az oktatás és emiatt generációk nőnek fel úgy, hogy semmit nem tudnak a külvilágról csak azt amit az összeesküvés elméletek "szállítanak" nekik előemésztve, leegyszerűsítve. Nyelveket nem beszélnek, külföldre alig járnak. Teljes csőd.

Berzengő 2014.03.03. 09:20:55

@ " aki szerint ikonikus, hogy Oroszország a hitleri Németországhoz hasonlóan védelmet akar nyújtani más országokban élő nemzetiségi polgárai számára. "

Nincs egyedül

_______

MORVAI akár FEGYVERREL is MEGVÉDENÉ a kárpátaljai magyarokat

2014. február 27.

index.hu/kulfold/ep/hirek/2014/02/27/morvai_akar_fegyverrel_is_megvedene_a_karpataljai_magyarokat/

_______

Berzengő 2014.03.03. 09:21:15

@ Mi a gond, csak azt teszi amit a magyar képviselők, Jobboldali Media akarnak !

_________
Fideszes képviselő: Nyolc év múlva lehetséges a határrevízió

www.hir24.hu/belfold/2012/08/15/fideszes-kepviselo-8-ev-mulva-lehetseges-a-hatarrevizio/

mandiner.hu/cikk/20120817_koszegi_zoltan_teljesen_komolyan_gondolom_trianon_reviziojat

Nem kizárt, hogy már nyolc év múlva, a trianoni béke századik évfordulóján hivatalosan is FEL LEHET VETNI A REVÍZIÓ KÉRDÉSÉT - mondta Kőszegi Zoltán, a Fidesz országgyűlési képviselője a kronika.ro tudósítása szerint.

A képviselő ezt az Erdélyi Magyar Ifjaknak a hargitai Borzonton rendezett hagyományos nyári táborában jelentette ki. Kőszegi szerint ehhez mindössze annyi kell, hogy a Fidesz tovább tudjon erősödni, és sikerüljön hazánkat gazdasági és más tekintetben is erős országgá tenni. A fideszes politikus meglátása szerint erre már akár nyolc év múlva is sor kerülhet.

Mandiner: Egész pontosan azt mondta, hogy a revízió elkerülhetetlen, és erre akár nyolc év múlva sor kerülhet. Felelőtlen nagyotmondás volt, vagy komolyan gondolta?

TELJESEN KOMOLYAN GONDOLTAM.

_________

"Magyarországnak fel kell készülnie arra, hogy akarja, nem akarja, vissza kell fogadnia Kárpátalját. Legalábbis annak magyar többség által lakott, trianoni határ menti részeit. "

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OQhtc2uVUvg#t=0
______

2014.03.03. 09:21:26

@wallenberg8805: És mit fogsz mondani, ha majd bevonulnak a Hévízen zsacsiáztató nyugdíjas aparatcsikjaikat megvédeni. Megmondom: semmit. Fél perc alatt beverik majd a pofádat, és örülhetsz ha a feleségedet csak a század fele fogja megerőszakolni.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.03.03. 09:21:55

vicces világ van
alig telik el egy hét és atomerőműszakértőből mindenki had-kül-összeesküvés elméletek és nemzetközi diplomácia feketeövessé vált. a meglévő orbángyűlölet mellé.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.03. 09:22:16

Nem az a kérdés, hogy Putyin az új Hitler-e. Mert az ilyen kérdések történelmietlenek. Inkább az a kérdés, hogy most a nyugati erőtlen, eszköztelen demokratikus közösség áll szemben egy féldiktatúra hatalmi ambícióival.

Az ukránok állama nem egységes, keleten sok az orosz, meg megdobálták őket orosz útlevelekkel is, így teremtve alapot a beavatkozásra. Nem egy jó vonal ez.

Az oroszokat nem bántotta senki eddig Krímben, ez nem olyan, mint az ex jugo államok, ahol népirtások voltak, persze, hogy szét kellett darabolni, elkülöníteni a feleket. Nem értem mi ellen akarja megvédeni őket Putyin.

Mindenesetre nagyon vicces, hogy a magyar kormánypárt, amelyik még pár éve is köpködte az oroszokat, szépen letérdelt szopáshoz Vlagyimir Vlagyimirovics elé. Amolyan térdre, imához módon, mélytorokkal, ahogy Közép-Ázsia diktátorai tudják csak. Gusztustalan. Elvtelen. Már annyiszor fordított köpönyeget Orbán, hogy maga se tudja merre tart és következetesen megy szembe az EU értékeivel.

Igazat mondott, amikor azt mondta: „A nyolcvanas években én nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát. Az önök párttársai ellen, ezt ne feledje el”.
Tehát őt csak személyes ambíciók mozgatták, nem a diktatúra zavarta, abban a családja elég jól élt, ő akart diktátor lenni. Lesz is.
Meg ugye: pay no attention to what I say to get elected. Ez Orbán ars poeticaja és ez lesz a sírfelirata is. Persze csak úgy, hogy az ünneplő tömeg ráfújja festékkel a mauzóleumára. De még az is lehet, hogy a Kreml falában temetik el. Sok helyet nem foglal majd hosszában, a kis felcsúti liliputi, csak a pocakja miatt kell majd neki nagyobb kripta. Ugye a kövérség a halála neki...

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.03.03. 09:22:26

"Ukrajnában nem fülkeforradalom, hanem valódi forradalom történt, a népakarat legitim kifejezése, amely során elkergették egy idegen rezsim bábjának sleppjét."

Janukovics nem volt az orsz rezsim bábja. Elég szerencsétlenűl lavírozta országát az EU és Moszkva érdekei között, de ezt is jószándékból, hogy - tudván Ukrajna ütközőállam - pénzt, stabilitást és fejlődést teremtsen keleti szomszédunknak. Aztán az eu-s társulási szerződés aláírásának elnapolásával egyszercsak elnavigálta magát, rossz döntést hozott, és az egyébként többségében európabarát társadalomná ez amúgy joggal kiverte a biztosítékot. Az események odáig jutottak, hogy legvégűl született egy törvényes megállapodás hatalom és ellenzéke között - benne előrehozott választásokról (!), ami után egy nappal tetszik nem tetszik közönséges államcsíny történt.

Ukrajna a múlt őszi utcai demonstrációk kezdetéig demokratikus jogállamnak számított - nyilván ezernyi korrupcióval, problémával, de akkor is úgy ahogy jogállamnak. Legalábbis nem nagyon láttam, hallottam senkit - küldföldi hatalmakat, nemzetközi jogvédő szervezeteket egy ügyön kívűl a demokrácia, a jogállamiság ukrajnai betartására felszólítani. Persze, a Timosenko börtönbezárásának ügyét folyamatosan életben tartották, de ezen kívűl én nem tudok olyasmikről, amikor határozottan felléptek volna, amelyek miatt bármikor alapból kérdőjeleződött volna meg a demokrácia léte Ukrajnában, ill. amik miatt diktátornak lehetett volna nevezni az amúgy törvényesen megválasztott ukrán elnököt.

apro_marosan_petergabor 2014.03.03. 09:22:33

Sokan meg vannak lepve Putyin lépéseitől.
Miért gondolták, hogy horkolva tűri az orsoz medve, hogy közvetlen határán amerikai pénzből, amerikai zsebben tartott elnököt neveznek ki, aki mellesleg eddig egy szintén amerikai zsebben tartott (mostanáig börtönlakó)kalózkisasszony alsóneműjéből bújt ki?
Miért gondolták, hogy ha Hodorkovszkijt nem lehetett lenyomni a torkán, most Hodorkovszkij II-tőt le lehet.
Az egypólusú világnak vége van, s ezzel Magyarország jobban jár - ha nem szoclib erők vezeteik, bambán s szolgalelküen.

ne most (CX) 2014.03.03. 09:22:42

Valójában az orosz jelenlét lecsillapitotta a polgárháborús kedélyeket. Nem nézheti, hogy káosz legyen Ukrajnában. Kénytelen lesz hozzászokni egy népesebb ellenzékhez, jót fog tenni neki.

griffvacsora (törölt) 2014.03.03. 09:22:46

@Csehszlovák Kém:

Önmagában a 'parlamenti százalék' nem jelentené, hogy a terepen is ilyen volt a felosztás. Viszont a rendelkezésre álló adatok épp azt mutatják, hogy a tüntetők között a nácik aránya még 10%-nál is kisebb volt. És persze még őket is sikerült nagyjából féken tartani, azért kíváncsi vagyok, hogyan próbálják eladni azt a 'szervek', hogy a kétszázezer vérengző náci (akiket állig felfegyverezett az, őőő, az IMF!) áldozatai tizedannyian ha voltak, mint a kormányszervek által elrabol/megkínzott/megölt civilek. (Persze egy ártatlan áldozat is sok, bármelyik oldalról legyen is szó.)

Az meg, hogy a berkutosok, vagy a 'sima' rendőrök közül hány halt meg valóban, hány attól, hogy beleszaladt a tarkója egy orosz golyóba, mert nem akart civileket ölni...

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2014.03.03. 09:22:50

@Pistának jó lesz: sztálin halála után egy szűk 40 évig azért még "elvegetált" a birodalma...

seahawks 2014.03.03. 09:22:57

háború lesz és mi sem maradunk ki belőle.

Mezga Geza (törölt) 2014.03.03. 09:25:26

@Fyall: mindig vicces latni az ellensegem ellensege kommunista elv alkalmazasat. Afganisztan a talibokkal, libia khadfival, a kurdkkat harci gazzal irto szaddammal milyen baro helyek voltak. A hataron tuli magyarokat ert serelmeken joggal vagyunk felhaborodva masok nem szamitanak? Nevetseges vagy.

2014.03.03. 09:32:39

@wallenberg8805: Máris indulhatsz végrahajtan. Vonulj be szépen.

Mezga Geza (törölt) 2014.03.03. 09:32:50

@Republic Forever!: "amelyek miatt bármikor alapból kérdőjeleződött volna meg a demokrácia léte Ukrajnában, ill. amik miatt diktátornak lehetett volna nevezni az amúgy törvényesen megválasztott ukrán elnököt."

A demokratikusan megvalasztott elnok euro milliokat lopott mindenhova a csaladtagjait, haverjait ultette. Aligha erre kapott felhatalmazast, ezert dictator. Hitlert is megvalasztottak, akkor o se diktator?

benkoo 2014.03.03. 09:42:40

azon sem lepődnék meg ha USA és OROSZo. megállapodott volna a háttérben... amcsik játszhatnak keleten.. putyin meg kért ennyit... ennyi

Ne érdekeljen! 2014.03.03. 09:42:55

@Csehszlovák Kém: akkor ez most olyan, hogy a mi megszállásunk jó, a más megszállás meg rossz.

Tehát nem az érdekel, hogy a nép hova akar tartozni, hanem az, hogy egy mesterségesen létrehozott határ ne változhasson. Már értem...

2014.03.03. 09:43:18

@odamondó: Háát, ha lehetne választani, akkor én élnék a lehetőséggel.

2014.03.03. 09:45:06

@Kim Jong il: Talán Szaddam Husszein véres rendtartása jobb volt? Lettél volna ott, akkor kurd?

2014.03.03. 09:50:18

@Krisz11: Rosszul emlékeszel. Ahova annak idején betoloncoltak az egy másik képződmény volt: a varsói szövetség. Ja és a társförmedvénye a kgst. Könnyen felejt a magyar, és ez nagy baj.

Nagykevély 2014.03.03. 09:53:07

Erre megy ki a játék, ahogy a legcsekélyebb esélye felmerül bármilyen területi változásnak a térségben tótunk kidagadt nyaki erekkel üvölt :)
Pár bejegyzéssel hamarabb ügyes nyelvcsattintásokkal szopta a Vörös Hadsereg és Sztálin elvtárs faszát.

Occam beretvája 2014.03.03. 09:53:17

Követelem hogy a bátor demokrata cseh és szlovákia hadserege védje meg a krím-félszigetet a zimperialista oroszoktól.
Do tahó pogártárs vezetésével. :-)

Mezga Geza (törölt) 2014.03.03. 09:53:26

Az egesz ugy jol mutatja orban viszonyat a hataron tuli magyarokhoz. A penz amit majd a paksi uzletbol lehet lopni tobbet er mint megszolalni a karpataljaiak vedelmeben.

neiro 2014.03.03. 09:53:38

Az ugye megvan, hogy Krím 1954 óta tartozik "Ukrajnához" már ha ezt a területet lehet pontosan, 1994 előtt érvényesen definiálni... orosz fegyverek árnyéka, értjük, stb. de ettől eltekintve miért lenne az ördögtől való egy népszavazás ??

Találós kérdés: Tennyson versében - "Noble Six Hundred" - pontosan hol történt és kik is a szembenálló felek :-)

fvipera 2014.03.03. 09:58:47

@csakférfi: ha jól értelek, már megint elveszítettük a 2010-ben fülkeforradalommal visszaszerzett szuverenitásunkat. más szavakkal: sem érdek-, sem értékalapon nem magyarázható, hogy a kormányunk leszopja putyint. senki nem beszél arról, hogy intervenciós hadsereget kellene küldenünk az oroszok ellen a Krímbe, csak arról, hogy annyit illene mondanunk: ez így nem jó. mert tényleg nem jó. és az is elég nyilvánvaló, hogy csak azért nem mondjuk, mert orbán és s. lajos sokat szeretne lopni a paksi beruházásból. ugye?

fvipera 2014.03.03. 09:58:56

@Occam beretvája: gondolom más blogokban bőszen kommunistázol.

Capt. Hindsight 2014.03.03. 10:04:49

Most már értem, Viktor miért mondta hogy fegyverbe, meg fújjuk a kürtöket!

Danubium 2014.03.03. 10:12:21

"Tátott szájjal bámuljuk kényelmes fotelünkből mi a franc történik a Krímen, kezünkben csipsz és kóla: az van gyerekek, hogy az orosz medvének kedve támadt a friss húsra, körbenézett, talált egy ízletes darabot, amit rögtön magáévá is tett."

Az érdekszféra fogalma érthetetlen számodra. az elcseszné azt a szép érzelmes narratívácskádat.

BattleCry (törölt) 2014.03.03. 10:12:41

Jöjjenek csak az oroszok. :)

Nekünk jó, ha itt lesznek, mi védve vagyunk Paks miatt.

Az meg, hogy mi lesz a rabszolganép szlovákokkal, meg a fosógalamb csehekkel... Kit érdekel ?! :)

Ha ügyesek vagyunk, elérhetjük az oroszoknál,hogy visszaadják majd az elcsatolt területeket. :)

Jaj de szar lesz neked akkor kém.:)))

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.03.03. 10:12:51

@alapos: De mindig adsz neki új esélyt, hiszen jössz olvasni. Sőt, még kommentelsz is. Minek?

Danubium 2014.03.03. 10:12:57

@Mezga Geza: Gyurcsány Ferenc se megszorításokra kapott "felhatalmazást" akkor ő is diktátor volt?

Diktátor = akit az önjelölt jogharcos annak bélyegez. Ennyi.

vezér01 2014.03.03. 10:24:03

@Csehszlovák Kém: "Krímet egy idegen nagyhatalom foglalta el" Lószart,mama!
Évszázadok óta egy -cári majd szovjet -
birodalom része.Közigazgatásilag meg az amúgy ukrán származású Hruscsov csatolta
1954-ben az Ukrán SzSzK területéhez.Lakóinak megkérdezése nélkül-
natürlich !

liebend 2014.03.03. 11:15:40

ne értsétek félre, nekünk az a jó, ha van egy független Ukrajna köztünk és az oroszok között. De mondja már meg nekem valaki, mi a véreres f.szért kellett az EU-nak integrációval kecsegtetni Ukrajnát? Mit gondoltak arról, ha realizálnak egy társulási folyamatot egy alapvetően atlantista elkötelezettségű EU részéről, akkor azt tétlenül végignézik az oroszok?!

doktor.dikhed 2014.03.03. 11:15:47

Az oroszok legalább annyira rá vannak szorulva az Európából érkező pénzre, mint amennyire Európa a gázra. Nem lesz itt semmilyen elzárás.

jia.sipa.columbia.edu/russia-and-europe%E2%80%99s-mutual-energy-dependence

Mezga Geza (törölt) 2014.03.03. 11:15:55

@Danubium: csak hogy jobban ertsem az ertekrendedet engedj meg egy kerdest. Hitler diktator volt? Megvalasztottak, a lakossag nagy resze tamogatta az antiszemita eszmeket.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.03.03. 11:16:02

amennyi agyhalott itt "kommentel" ez már valamiféle rekor lesz.

szonár 2014.03.03. 11:16:16

Én is a demokratikus világ része vagyok, és számomra egyáltalán nem elfogadhatatlan, ami történik. Kínos.

bonbonpuli 2014.03.03. 11:16:21

@Csehszlovák Kém:

Én csak arra lennék kíváncsi ha tegyük fel Szlovákia akarna annektálni és megszállni egy magyar megyét, vajon mit szólnál hozzá? Vajon ki lenne a demokratikus akkor? (Tuti hogy akkor is Szlovákia neked)

Trog_Air 2014.03.03. 11:17:13

@Csehszlovák Kém: Tenyleg losz.rt se tudsz tortenelembol. Csak nehany nev: Szonyi Marton, Voros Janos pl. Tessek utananezni, kik voltak ok. Ja, jut eszembe, a Deli Palyaudvarnal van egy emlekmuve a Budai Onkentes Ezrednek.

A kisebbsegekrol annyit, hogy amikor megvoltak a becsi dontesek, akkor a masodik vilaghaboru elott (es alatt) a frissen megalakult kassai Magyar Kiralyi Repulo Akademian a repulotiszt-jelolteknek pl. kotelezo tantargy volt a szlovak nyelv tanulasa. Es akkoriban Kassan kisebbsegben voltak a szlovakok! Nem latom, hogy manapsag pl. hany szlovak katonai iskolaban volna kotelezo studium pl. a magyar nyelv.

Apropo: A nagy muvelt szlovakimadat kozben meg azert azt se felejtsd el, hogy a masodik vilaghaboru alatt nemcsak csehszlovak partizanok voltak. Mond valamit ez a nev, hogy Josef Tiso? Vagy Andrej Hlinka? (Tudod, Hlinka-garda, akik nemcsak ugy vonultak neptancos-ruhaban, mint a magyar garda, hanem pl. eloszeretettel oltek zsidokat. Olyan hatekonysaggal, hogy Szlovakiaban a zsidosag 80%-a!!! elpusztult. Magyarorszagon kb. a ketharmada.)
Ja es a Hlinka-garda segitsegevel vertek le pl. a szlovak nemzeti felkelest 1944. oktober vegen. Persze Hlinkat, Tisot, meg a tobbi ilyet nepbirosag ele allitottak (meg kivegeztek), miutan bevonultak az oroszok.

Aztan ugy eszembe jut az is, hogy ki a tokomnek keresik fel a sirjat a szelsoseges szlovakok minden evben? Csak nem a Tisoet...? Oszinten szolva elegge kovetem a hireket. De egyszer sem lattam olyat, hogy pl. Horthy csaladi sirjanal a magyar garda kart lengetne. Esetleg tudnal mutatni ilyen videokat, kepeket?

Meg az is foglalkoztat, hogy ki is volt az 1993-tol az euro bevezeteseig kiadott 1000 koronas bankon? Hmm. Csak nem a Hlinka?

Ennyit a "naaagy szlovak felkelokrol". Ugyanolyanok (sot, bizonyos tekintetben rosszabbak is ) voltak, mint barmelyik naci csatlos.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2014.03.03. 11:17:22

Csak ismételni tudom magam:
Mindenféle nacionalista uszításnak egyetlen célja van: a figyelemelterelés.
Figyelemelterelés arról a kizsákmányolásról, amely minden országban létezik. A magyarnak is legnagyobb ellensége nem a román, a szlovák, vagy más, hanem a magyar! Mert minek lehet nevezni azt az újgazdagot, aki minimálbéren, vagy afelett kevéssel dolgoztatja alkalmazottait, mialatt neki több háza, nyaralója, kocsija is van, és déltengeri szigeteken nyaral? De újabban már nem is kell alkalmazottakat felvenni, ha bankban fialtatja pénzét. Így a kizsákmányolás akár láthatatlanná, megfoghatatlanná tehető. De nem különb az a politikus sem, aki lényegében az újgazdag réteg kiszolgálója, és a vagyoni különbségek fenntartásában érdekelt, mert neki is csurran-csöppen valami. Miféle demokrácia az, ahol egyeseknek 2-3, sőt több lakásuk van, és rengeteg embernek nincs saját lakása évtizedek munkája után sem, vagy a devizahitel adósrabszolgaságában sínylődik?
Vagy: tudtad-e, hogy Magyarország külföldi adósságát teljes mértékben fedezné az 1990 után külföldre menekített vagyon? Kb. 200 milliárd dollárról van szó, amelyet a magyar néptől újgazdagjaink kiloptak az országból. Ukrajna esetében is most derült ki, hogy 2000 óta 70 milliárd dollárt loptak ki onnan az oligarchák. Ott is ez kb. megfelel az államadósságnak.
A nacionalista uszítás egyetlen célja elterelni a figyelmet ezekről az égbekiáltó igazságtalanságokról és rablásokról, hogy a magyar szerencsétlen elnyomott ember ne saját vérszívói ellen forduljon, hanem az ugyanolyan szerencsétlen ukrán, román, szlovák, szerb stb. ellen. Marxnak és Engelsnek ebben igaza volt. Ezt jól jegyezd meg!

A mostani, konkrét ukrajnai helyzettel kapcsolatban szerintem a megoldás Ukrajna föderalizálása lenne (hasonlóan a volt Jugoszlávia Bosznia tagállamához). Nincs olyan megoldás, amely teljes Ukrajna szintjén mindenkinek megfelelne egy homogén államon belül.

2014.03.03. 11:29:40

@bonbonpuli: Szlovákia annektált magyar megyét? :O :DD

2014.03.03. 11:30:03

@FILTOL: Némi olvasottság elég, hogy az orosz érdekekkel és érdekérvényesítéssel tisztában legyen bárki. Aki ezt érti, tuti hogy nem kér belőlük.
Az Orbángyűlölet is érdekes kifejezés, gyűlöletről nem lenne szó, egyszerűen a parlamenti pártok (nincs kivétel) szűklátókörűsége a magyar nép polarizációjára és a piacgazdaság visszafogására korlátozódik. Orbánék rá is kontráznak erre most. A szerencsés az lenne, ha mind belebukna, sajnos az úgynevezett baloldalnak az ukrán balhéból előnye származhat.

平八 2014.03.03. 11:30:08

@Csehszlovák Kém: Ez igaz. Ott volt '48, '56, ahol csak a petárdák durrogtak. Eredeti, kínai, azért volt hangos. Igaz igaz, rég volt, rég volt, tán' még Szlovákia sem vót'.

skip22 2014.03.03. 11:31:01

Oroszok sakkban, mehetünk Iránra!...

neiro 2014.03.03. 11:51:49

@bonbonpuli: Szlovákia ? Magyar megyét ? Ugyan már nekik ilyesmi eszükbe sem jut. Mondhatnám nem nem soha. :-)

Persze leeshetne az tízfilléres, hogy Putyinnak nem lehet célja Ukraja részekre szakítása (ugyanis ha sikerül a maradék Ukrajna belép nemcsak az EU-ba hanem a Nato-ba is).

zabiela 2014.03.03. 12:06:44

Az az Ukrajna soha nem lehet már Oroszország része rész elég távol áll a realitásoktól, nyugodtan nézd vissza az elmúlt 100, 200, 500, 1000 évet, a határok bizony igen sokat változtak, a mi ezer éves határainkat is beleértve. Másrészt ez a mondat is szintúgy a naivságról és nem a realizmus felől közelít: "amennyiben továbbra is EU-ellenes politikát folytat Magyarország, sőt, komolyabban felmerül az EU-ból és a NATO-ból való kilépés gondolata, tán védettebbek lennénk Moszkva halálos ölelése elől? Ki a jóisten fogja megvédeni akkor az országot?" Gondolod, hogy egy esetleges Magyarországgal szembeni keleti agresszió esetén, az Eu mint gazdasági szervezet bármiféle katonai védelmet biztosítana? A Nato ugyanez, nem vagyunk sem olajország, sem semmi számukra, ha azoknak tekintenének már 56-ban jöttek volna "katonai védelmet biztosítani". A nagypolitikában még mindig az erősebb kutya b.szik elv van érvényben, és igazán akkor fog eldurvulni amikor az elmúlt évek legnagyobb mértékű katonai fejlesztéseit véghezvivő Kína is állást, vagy inkább oldalt választ.... Úgyhogy véleményem szerint az a mondás, hogy aki békét akar készüljön a háborúra itt elég helyénvaló, és egy országnak elsődlegesen meg kell tudnia védeni magát nem számíthat másokra, mert akkor csak oda jutunk mint a furcsa háború idején a II. világháború kezdetekor... a történelem pedig addig ismétli önmagát amíg nem tanulunk belőle, akiben pedig kételyek lennének ezzel kapcsolatban keressen rá mit lépett 1939. szeptember 2.-én Svájc a körülötte folyó agresszióra....

Helmut von Offenburg 2014.03.03. 12:06:51

A nagy jenki - és általában azoknak a "kiválóan" működő nyugati demokrácia seggnyalóinak egy jó tanács: nem kellett volna a medve barlangja elé szarni !

bonbonpuli 2014.03.03. 12:07:05

@dr kotász:

képletesen, akkor úgy mondom ha jelenlegi határok esetében Szlovákia akarna újabb magyar megyét ellopni, az a kérdés hogy ehhez hogy áll a kedves kém

(de valószínű azt mondaná mivel a magyarok nácik, a szlovákok demokratikusak ezért nekik mindent szabad majd, kitelepíteni ismét, vagyonelkobozni mindent mint anno, betiltani a magyar nyelvet stb, mert ez a legdemokratikusabb dolog, csakhát az immár hivatalosan neonáci magyarországon (ezt is innen tudjuk) nem tudok erről sem, hogy valamilyen kisebbség nyelvét korltoznák vagy állampolgárságát elvennék, de nem baj hiszen mindenki náci és ez a lényeg, szerintem a macskám is az)

jogalany 2014.03.03. 12:39:13

Mikor fogja valaki Notradamus centurióiból kiollózni Putyin kék turbánját?

levento 2014.03.03. 12:39:19

@BattleCry: "Jöjjenek csak az oroszok."De csak hozzád hogy megerőszakolják a szádat,meg mindent ellopjanak amit csak tudnak,mert ezt csinálták velünk mikor úgymond megmentettek minket a németektől!Szegény mamám mesélt egy-két dolgot hogy miket művelt ez az undorító barbár horda!Kösz de az én családom nem kér belőlük többet SOHA!!!!

2014.03.03. 12:39:35

@bonbonpuli: Ezen analógián végigfutva, ha te történetesen kirabolnál egy bankot, a nagymamád biztosan falazna neked, tehát a nagymamád bankrablókat támogató tettestárs. Tény.

Nem nagyon izgat, hogy ezen a blogon kit náciztak, nem érdekel mert a provokatív blogok leginkább a google addwordsre hajtanak, de te sem vagy különb ezzel az érdekes fikcióval, hogy Szlovákia annektál(na). Na :)))

BattleCry (törölt) 2014.03.03. 12:39:50

Index percről percre:

" Nem szabad hamis indokkal megszállni más országokat Csonka Anna
márc. 3. 09:35

John Kerry amerikai külügyminiszter szerint elfogadhatatlan önös érdekből, hamis indokkal megszállni egy szuverén országot. "Ez egy 19. századi magatartás a 21. században" - mondta Kerry NBC-nek. Kerry kedden Ukrajnába utazik, hogy tájékozódjon a kialakult helyzetről és tárgyaljon az ukrán kormánnyal."

Nem sül le a pofájáról a bőr, ennek a senkiházi jenki szemétládának ? A jó édes anyátokat...jöjjenek csak az oroszok, inkább ők, mint ezek a mocsok, képmutató, áldemokratikus tetvedék jenkik és nyugati csatlósai.

Messzi Vetek 2014.03.03. 12:40:07

@bonbonpuli: nem képletesen és nem ha. konkrétan ez a történelem: Szlovákia annektált magyar megyéket. ezekből áll.

és az is teljesen világos, hogyan áll ehhez cseszlovák kém. :)

neiro 2014.03.03. 12:48:40

@dr kotász: Mondjuk Szepes vármegye elhelyezkedéséről eselteg tudsz valamit ?
:-)

Lényegtelen; nem is értem min megy a vita. Háború valszeg. nem lesz. Elszakadt Krím sem lesz. Nem azért mert az EU nem hagyja. Hanem azért mert ez senkinek sem érdeke.

Ami lesz: az ukrán nemzeti forradalom győzelmével szemben, ellensúlyként, egy nemzetközi megállapodás keretében, széleskörű autonómiát kapnak a Krím-félsziget és talán Donyec-vidék lakói.

Ami most történik, az egyszerű alku, kölcsönös nyomásgyakorlás.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.03.03. 12:48:44

@Helmut von Offenburg: Igen, ezt a hibát már elkövették egy páran a történelem során..

2014.03.03. 13:33:55

@neiro: Gondolom a jelen helyzetről érdemes szót említeni, ugyanis döglött macskát, amely már nem mozog, ugye nyávogni sem tud. Viszont ha már történelem, Szepes vármegyében, mint ahogy az egész Kárpát medencében, a magyar betelepült nép, itt szlávok és avarok éltek korábban. Ugyanúgy jogos ezt felemlegetni, mint Szepes vármegye említése.

bonbonpuli 2014.03.03. 13:51:49

Több ezer éven keresztül mindehol tudták mit kell tenni a hazaárulókkal.

Nehéz összehasonlítást tenni az áldozatok között, de szerintem mégiscsak nagyobb bűn több millió ember kárát/utódait érintő/jövőjét/szenvedését/esetleg ebből következve több százezer ember életét követelő hazaárulás, mint egy átlagos gyilkosság.

Ergo amit a "tisztességes" "demokratikus" blogger művel az tömeggyilkosság és ő beszél erkölcsről, szánalmas az a szélsőségesen magyargyűlőlő blog. engem érzékenyen érint és sérti a vallásomat is, be kéne tiltani

neiro 2014.03.03. 13:51:57

@dr kotász: ne viccelj, milyen döglött macska. egyébként ne feledd a cipszerek (szepesi szászok) kiváltságait vagy azt a tényt, hogy nagyjából 1400-1770 között a megye lengyel zálogban volt...

Ugyanez a helyzet a Krímmel is. azt kell látni, megérteni, hogy egy 1994-es egyezmény nem tesz évszázadokat semmissé visszamenőleg; és az a tény, hogy Franciaország és Németország megbékélt Strassbourg helyzetével nem jelenti azt, hogy egész Európában (főleg annak peremén) a hasonló nehézségek automatikusan köddé válnak.

'it's cool to know nothing' 2014.03.03. 13:53:39

@Swind:

Nem tudok róla, hogy mi kitelepítettük volna Erdély teljes őslakosságát, hogy magyarokat telepítsünk helyébe.

jogalany 2014.03.03. 17:38:27

Ukrajna mesterséges képződmény, a Krim félsziget, a Donyec medence, Odessza, és hatalmas területek orosz lakossága is mind orosz volt.
Aszem Te nem érted a jelen realitásait.

Kurtz ezredes · http://gyuloltellensegeink.blog.hu 2014.03.03. 17:38:34

@Csehszlovák Kém:
Voltak, 1988-ban. Természetesen vegyi fegyvereket civil lakosság ellen alkalmazni csúnya dolog. Csak ennek ellenére nem értjük, hogy miért pont az az ország indít emiatt katonai akciót, amelynek szintén vannak és szintén használta őket civil lakosság ellen.
Embereket ölni se szép dolog, de ha emiatt Charles Manson és Ted Bundy gyilkolássza le a gyilkosokat, akkor joggal érezzük furcsának a dolgot.

lüke 2014.03.03. 17:38:37

möchte gern:)
az oroszlán- brit, ami és eu-s-bajszát cibálja;
2052-ig használhatja a Krímet, s most
használatát gyakorolja

skip22 2014.03.03. 17:38:42

@BattleCry: Egyetértek! Ez a szarházi banda kölcsönökkel destabilizál, aztán médiában hergeli a nélkülöző népet, majd közülük kiválasztja a támogatandó erőket (értsd: amelyik az aktuális érdekeit legjobban támogatja, ezt az erőt a nemzetközi szinten uralt médiában aztán a pozitív erőként definiálja "lásd: "freedom figfters" Líbiában, aztán hivatalosan is elkezdi pumpálni a fegyvereket és lőszert. Harmadik körben a média felületén keresztül meggyőzi a népet, hogy a "felkelők" győzelme hozza majd el az "igazi demokráciát". Ezután a győzelem beköszöntével jön szabad rablás a nemzetközi sajtó által elkövetett teljes elhallgatás takarásában. Lásd: Líbia és a többi, utóbb kifosztott állam esetében. Jelen esetben a sablon ugyanaz, megfejelve azzal, hogy amíg Ukrajnában az Oroszok erőit lekötik, vezetését a nemzetközi sajtó negatív színben tünteti fel, addig előkészületek folyhatnak az iráni olajmezők megkaparintására így vagy úgy...

csakférfi 2014.03.03. 21:22:59

@fvipera: Volt valaha szuverenitásunk?
Milyen színű?
Esetleg kétfejű sasos?vagy nyilaskeresztes,
vagy olyan sarlós kalapácsos?
Vagy most milyen?
Kíváncsi lennék oszd meg velem légyszi a szuverenitásunk definícióját hogy ne essek már annyira ámulatba.
vagy Te azt képzeled hogy van nekünk olyan?

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.03. 23:30:24

@Buday András: @wallenberg8805: Kiderült, hazudtatok. Nem törölte el a nyelvtörvényt az ukrán kormány, mivel nem volt aláírva.

Ezzel az újkeletű oroszpárti fideszesek/jobbikosok egyetlen, hajszálvékony érve is összeomlott.

In: index.hu/kulfold/2014/02/28/blokad_ala_vettek_a_krimi_reptereket/megis_el_a_nyelvtorveny/

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2014.03.04. 12:14:47

Ok, Putyin az új Hitler, viszont a Cseh elnök alig két hete még egy az egyben böfögte vissza Putyin álláspontját az ukrán kérdésben.
www.origo.hu/itthon/20140221-vaclav-klaus-illuzio-hogy-ukrajna-valaha-az-eu-tagja-legyen.html

Ezek után meglehetősen érdekes az események bezzegazojropéercsehek szemben a görbelábúmongolszarokkal jellegű beállítása.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.04. 12:17:39

@ikaljan: Mielőtt kommentelsz, nem árt, ha olvasol is, hogy képbe kerülj.

1. Cseh Köztársaság elnöke Milos Zeman. Václav Klaus már rég egy 0,2%-os támogatottságú törpepárt külső támogatója.

2. Klaus rég kiírta magát a komolyan vehető cseh politikusok táborából, az oroszok évekkel ezelőtt megvették kilóra, csakúgy, mint imádott Viktorod.

Így jártál, tudhatnád, hogy mindig csúnya pofára esés a vége, ha felkészületlenül és tájékozatlanul jössz a dotohora kommentelni! :)

gmihaly 2014.03.06. 10:44:43

Kedves Dotoho! Egyes politikusok, firkászok, aktivisták, mozgalmárok képesek kellően át nem gondolt alapelvek szerint, csípőből minősítgetni. Más: Ha Benes 1916-ban nem bujtogat Ausztria-Magyarország szétzúzására, és az nem történik meg, akkor a zsidók emancipációja Magyarországon és az örökös tartományokban megmaradt volna, az antiszemitizmus meg lett volna fékezve, és az elmaradottabb országrészek gazdasági fejlődése arányosabban történt volna. De nem, a brit, francia, cseh tőke a felzárkózó konkurenciát nem gazdasági, hanem politikai-katonai eszközökkel akarta kiiktatni...foly.köv.

zabiela 2014.03.06. 10:44:55

és igen, a történelem ismétli önmagát, az eu-nak ismét csak a furcsa háború szintű tökösségig van mersze reagálni, sőt még addig sem: index.hu/gazdasag/2014/03/05/orosz_oligarcha/ Tanácskozzunk, meg leveleket írjunk, nevetséges, és a cikk írója ezektől hiszi hogy bármilyen téren is megvédenének bennünket... naívság a köbön

lüke 2014.03.06. 11:33:28

na ugye. bajusz cibálás folyik
"A török Anatolia hírügynökség jelentése szerint két orosz hadihajó kelt át kedden a Boszporusz-szoroson a Fekete-tenger irányában. Lehetséges, hogy a Krím felé tartanak.

Korábban a török hadsereg arról számolt be, hogy riasztották a török légierő nyolc F-16-os vadászgépét, miután egy orosz felderítőgép megközelítette az ország légterét a Fekete-tenger déli része felett. Az incidens még hétfőn történt, és a török hítárvonallal párhuzamosan haladó orosz gép végig nemzetközi légtérben maradt"

mohács 2014.03.06. 11:33:46

A Time magazin HITLERHEZ hasonlítja Putint,és ahogy látom,Te is egyetértesz ezzel.Nagyon sokat lehetne erról írni,de roviden a lényeget.Amikor a Bush lebombázta Jugoszláviát,Irakot,Obama Líbiát,le akarta Szíriát,és lehetne a sorrendet a utolsó mondjuk 2O évbe bóven folytatni,akkor miért nem csináltak róluk ilyen képet? Amióta nincs Sovjetúnió nembírnak megukkal a Jenkik,bármikor bárhova odamennek-védeni a emberi jogokat-bombákkal.A tobb százezer ártatlan meggyilkot embernek nemvoltek emberi jogaik? Ha most,már másodszor,Ukrainát próbálják bevinni a érdekszférájukba-fóleg a NATO-ba,és a Oroszok aztmondák hogy NYET,akkor nagy a baj ók a roszzak. pedig eddig még senkire nemlóttek. Már ideje hogy valaki megálítja a USA-t. Nagyon hiányzik a Bresznev,még a Stálin,nemlenne enyi ártatlan meggyilkolt mindenhol ahova ezek a fasza srácok viszik a demokráciát.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.03.06. 11:33:49

@Csehszlovák Kém: Talán ahhoz hogy ne írja alá az elnök, kellett az orosz bevonulás is..A parlament viszont elfogadta, sőt ez volt az egyik első törvény amit megszavaztak...

narmer 2014.03.06. 11:35:57

@BattleCry: Korea,Afganisztán, Irak,Vietnam! Kerry egy tényleg mocskos hazudós.

narmer 2014.03.06. 11:36:36

@Csehszlovák Kém: Aha, aztán még idejében észbekapott Tyimosenkó kis barátja, és felfüggesztette az aláírást.Az mindenesetre gyanús, hogy most majd az egészet felülvizsgálják, és újratárgyalják.Vicces, nem?

narmer 2014.03.06. 11:36:44

Elfogadhatatlan az USA vietnami, koreai háborúja, mit keresett Irakban, és mit keres Afganisztánban? Mielőtt felteszik a címlapra Putyint, mint Hitlert illene ezen elgondolkodni.
Micsoda ócska képmutatása a világnak.

FoersteAndreTredjeMann 2014.03.06. 11:37:53

@Csehszlovák Kém:

Logikád alapján Obama az új Sztálin.

Az "ukrosz" nagyon jó nyelvi alkotás. Errefelé ütős is lehet.
De nagy összegben fogadnék arra, hogy nem vona időd bővebben elmagyarázni a Krímben több orosz előtt.
Szerintem még Kijeveben sem biztos az újítás sikere - ahol ugye egyik első és legfontosabb intézkedés gyanánt betiltották a kisebbségi nyelvhasználatot.

Az egyoldalúságától eltekintve nagyon ütős és jó a post.

putris72 2014.03.06. 11:38:09

@Csehszlovák Kém: Akkor amikor másodszor meg támadták Irakot már nem voltak vegyi fegyverei!Ezt a CIA ismerte el!Nem lett sem Irak,sem Afganisztán biztonságosabb hely a háború után!!Demokratikusabb meg fölég nem!Eddig inkább az USA volt akit nem nagyon érdekelt,hogy van e felhatalmazása,vagy nincs háborút indítani!Most az Oroszok is meg teszik!Morbid,hogy Amerika kéri őket számon!Az oroszok a második világháború után nem nagyon háborúztak!Csak Afganisztán,és Csecsenföld volt ami jelentősebb volt!Grúzia,csak rövid háború volt!Az USA-nak ennél sokkal több volt!Itt meg az oroszok arra hivatkozna,hogy veszélyben vannak az orosz civilek!Remélem meg oldják békésen a problémáikat!Személy szerint én a Nyugatot hibáztatom a kialakult helyzetért!Föl heccelték a tüntetőket,lásd nyugati politikusok utaztak Ukrajnában és támogatásukról biztosították a tüntetőket a hatalom megdöntésében!Mit szólna hozzá a USA ha orosz diplomaták tennék ugyan ezt Amerikában!???Vagy,hogy folyamatosan ment a Szocsit lejárató kampány a nyugati és a magyar médiában!Cikkek képek stb!Az orosz medve berágott!A nyugat meg áll és néz mert erre nem számított!Nem értem vajon mért nem!Ennek az az üzenete a ruszkik részről,hogy ne cseszegesd a macit mert kap egy laskát!!

FoersteAndreTredjeMann 2014.03.06. 11:38:21

@Csehszlovák Kém:
Iraki vegyi fegyverek valóban léteztek, de az USA által akkoriban támogatott elhasználta mindet Irán ellen.

Ha az ifj. Bush idejében történt invázió okára érted, arról sajnos a US hivatalosság ismerte be már pár éve, hogy nem léteztek.

bispora 2014.03.06. 17:16:48

"The snipers who shot at protesters and police in Kiev were allegedly hired by Maidan leaders, according to a leaked phone conversation between the EU foreign affairs chief Catherine Ashton and Estonian foreign affairs minister, which has emerged online.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=ab7_1394023526#JxzUPVSLSiTweGuX.99"

Azért ezt emésztgetned kellene igazság bajnoka...

dzsadzsarblinx 2014.03.06. 21:29:02

Kedves Csehszlovák kém!

Figyelmedbe ajánlom A.J.P. Taylor A második világháború okai című könyvét, és mindjárt másképp látnád a párhuzamokat.
Ha tényleg demokratának tartod magad, legalább akkora veszély a demokráciát szentnek és tökéletesnek beállítani, mint az ellene szóló propaganda.
Az I. világháborút lezáró Párizs környéki békét is demokráciák hozták létre, hogy mekkora tévedés volt, bizonyítja az a kataklizma ami 20 év múlva következett be.
Érdekes, hogy ezeket a demokráciákat nem zavarta, hogy cseh, román és szerb csapatok Magyarország területi integritását megsértve országrészeket szálltak meg, majd Trianonnál törvényesítették, semmibe véve a wilsoni népek önrendelkezési jogát.
Ugye minden nézőpont kérdése.

Félre ne érts, én sem akarom, hogy az orosz medve a spájzban brummogjon, de miért várnánk el, hogy a fülét-farkát behúzva távozzon, ha jó hangosan ordítunk. Meg kell érteni, hogy neki is vannak nagyhatalmi igényei. Okos diplomáciával minden felet hosszútávon ki kellene elégíteni, senkinek nincs szüksége elhúzódó krízisre, főleg háborúra, leginkább Ukrajnának nem.
A Hitleri nyomuláshoz egyébként nem csak Hitler mohóságára volt szükség, hanem a nyugati demokráciák diplomáciai bénázására, ami egyébként leginkább a Párizs környéki szerződésekből adódó lelkiismeret-furdalásból táplálkozott.

Tillus 2014 2014.04.01. 01:56:34

Hat ez a cikk kegyetlen :)

Ne higgyetek el ! A feleig olvastam el, de amikor lattam, hogy mekora hulyeseget ir, mar nem is folytattam.
Most oszinten ez !?propaganda!?, agymosot a cikk iroja vagy talan enyire tudatlan?

A tortenet arol szol, hogy nyugat megprobalta meszerezni Ukrajnat, ami a keleti tombhoz tartozot, megpedig Oroszorszaghoz. Oroszorszag ugyes volt es megmentete a megmenthetott, a Krim felszigetet. Ugyesek voltak, en is igy csinaltam volna.
Ukrajna nem a szabadsagaert, vagy a fuggetlensegeert harcolt, hanem azert, hogy at kerulhessen a nyugati hatalomhoz. Persze az emberek veruket adtak egy hazugsagert.
A nyuta "ok nelkul" (ok az van, megpedig a hatalomszerzes es noveles), sunyi modon szerzi meg a szuveren orszagok teruleteit, megpedig ugy, hogy megbuktatja a helyi vezetest es sajat embereit ulteti az orszag vezetosegebe.

Jelen esetben az USA a bevalt technikat hasznalva megszerezte Ukrajnat. Oroszorszagnak nem maradt mas valasztasa, minthogy a Krim felszigetet leszakitsa Ukrajnatol. Az USA tamadot, Oroszorszag vedekezet, de milyen jo, hogy a fold nepeseget lehet hulyiteni !

Igaz, mar nem divat atirni a hatarokat mert az szembe tuno es nem vet jo fenyt a gyarmatositora vagy vedore. Inkabb gyarmatositsuk sunyi modon ugy, hogy tovabbra is szuveren orszagnak tuntettjuk fel, es szabadsagot hirdetunk, na az ugy jobb a sok birkanak.

Trog_Air 2014.04.08. 13:07:34

@Csehszlovák Kém: Es az en 1 honappal ezelotti "tajekozatlan kommentemet" mikor fikazod meg? :D

Vagy esetleg nem is mindenki hulye, aki idejon kommentelni? :)

Clogfly 2014.05.12. 09:45:37

Ennyi és ekkora baromságot már nagyon rég hallottam.

Berzengő 2014.05.25. 07:15:30

@És mi az, ami ránk, magyarokra, szlovákokra, csehekre is érvényes lehet?

index.hu/kulfold/2014/05/14/kisimitjak_orban_mondatait/

2014. 05. 14. 23:03
Komoly diplomáciai háttérmunka kezdődött, hogy Orbán Viktornak a kárpátaljai magyarok autonómiájával kapcsolatos nyilatkozatát tisztázzák. Orbán a beiktatási beszédében Kárpátaljával kapcsolatban nem is az autonómia, hanem az önigazgatás kifejezést használta – ugyanakkor a Kárpát-medence magyarságáról szólva autonómiáról beszélt. Szerdán Pozsonyban Martonyi János feladata volt tisztázni a magyar álláspontot, de az igazi forduló csütörtökön Orbán Viktorra vár a V4-találkozón. A kiélezett ukrajnai helyzetben a kormányfő kijelentéseit a lengyel miniszterelnök is szerencsétlennek nevezte.
süti beállítások módosítása